MOLSON Coors
Staropramen
Braník
Ostravar
Stella Artois
Staropramen Cool
Sládkova Limonáda
Carling
Corona
Hoegaarden
Leffe
Velvet

Pořádný říz a krémová pěna. Na trh přichází Braník Černý a má na co navazovat

PRAHA, 28. května 2018 - Tmavé pivo z Bráníku, to býval pojem. Třeba na přelomu století byste exoticky znějící Chantecler Noir našli nejen v pražských, ale i ve vyhlášených pařížských restauracích. A i později se milovníci tmavých a polotmavých piv rádi vraceli na značky jako Prelát, Malvaz či Mnichovák. Na tuto tradici teď navazuje Braník Černý, který pivaře láká na pořádný říz a krémovou pěnu. 

Není tajemstvím, že Češi mají černé pivo rádi. Vnímají ho jako speciální nápoj, kterým se nejen rádi osvěží, ale který si hlavně rádi vychutnají. Od května letošního roku si takto budou moci vychutnat i nový Braník Černý, pivo, které v maloobchodě doplní nabídku oblíbeného Braníku Světlého, Jedenáctky a Ležáku, a které navazuje na bohatou branickou tradici tmavých a polotmavých piv.

branik_cerny_final.jpgZnačky jako Prelát, Malvaz či Mnichovák byly totiž oblíbené nejen mezi obyvateli Prahy, ale i za hranicemi tehdejšího Česka. Pivo s exoticky znějícím názvem Chantecler Noir bylo dokonce ozdobou nejedné pařížské restaurace na počátku 20. století. Není divu, sám branický pivovar byl totiž společným dílem těch nejlepších pražských sládků, kteří se na konci 19. století rozhodli vybudovat moderní podnik a vytvořit recepturu na nové pivo českého typu - dnes populární Braník.

„Braník Černý chce navázat na oblibu svých světlých kolegů. Jde o tmavé výčepní pivo českého typu, které je přitom lehké a skvěle pitelné. Zaujme svojí příjemnou sladkostí a krémovou pěnou,” říká vrchní sládek Zdeněk Lux.

„Očekávání černého piva podpoří čistá vůně praženého sladu, do které lehce proniká chmelové aroma. Toto očekávání je potvrzeno typickou hořkosladkou chutí při prvním napití, na které při druhém napití navazuje sladkohořká chuť s osvěžujícím řízem a příjemnou plností. Vůně a chuť zkrátka sama řekne, jak dobré to pivo je,” dodává Zdeněk Lux.


Objem výroby tmavých piv roste
Objem výroby tmavých piv v Česku stoupá minimálně od roku 2011 a stejně tak i jeho obliba. Zatímco ve zmiňovaném roce 2011 se u nás vypilo 3,8 milionu litrů piva spadajícího do této kategorie, v roce 2016 už to bylo 6 milionů litrů. Předpokládá se, že jeho spotřeba poroste i v letošním roce, a to minimálně o další 2 %. Podle průzkumů označilo v roce 2017 tmavé pivo za svou první volbu zhruba 30 % českých pivařů

Braník je pivem, které si Češi oblíbili především pro domácí pohodu, osvěžení na chalupách nebo na oslavy s přáteli. V kategorii balených piv totiž patří mezi dvě nejprodávanější značky v maloobchodě u nás. Dominuje především v segmentu světlého výčepního piva, ale pozadu nezůstává ani ležák nebo nedávno uvedený Braník 11, který získal několik ocenění v pivních soutěžích. “Věříme, že si konzumenti oblíbí i nový Braník Černý. K dostání bude v lahvi o obsahu 0,5l ve většině obchodních řetězců”, říká Petra Chovancová, Brand manažerka značky Braník.

Uvedení Braníku Černého podpoří i nová reklamní kampaň. Setkáte se s ní na televizních obrazovkách, v on-line prostředí i v místě prodeje.


Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová | PR manažerka značek | Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5 M 606 084 692 | denisa.mylbachrova@molsoncoors.com   

Miroslav Toman│ PR konzultant │Dark Side│ M 603 489 902│miroslav.toman@dark-side.cz

 


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím cookies pro váš optimální zážitek. Další informace. Souhlasím